Mozambique, here we come! - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Bart en Lizette Liere - WaarBenJij.nu Mozambique, here we come! - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Bart en Lizette Liere - WaarBenJij.nu

Mozambique, here we come!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lizette

12 December 2015 | Mozambique, Maputo

Beste vrienden, familie, collega's, ...,

Wij, Bart en Lizette, hopen voor twee jaar naar Mozambique te gaan.

Bart zal via het bedrijf Denys meewerken aan het aanleggen van een waterleiding voor drinkwater in de hoofdstad en omgeving.
Lizette zal zich daar eerst gaan richten op de taal, daarna hoopt ze als verpleegkundige iets te kunnen betekenen (op welke manier dan ook).

De voorbereiding zal vooral gaan over alles afronden in Nederland en inpakken om te vertrekken. Denys neemt huisvesting in Mozambique voor zijn rekening. De planning is nu om in de tweede helft van februari te vertrekken. Tot die tijd zal de nadruk liggen op voorbereiding. Ik, Bart, zal in januari training via het Young Expert Program (YEP), een ondersteuningsprogramma van de Nederlandse overheid, om zo klaar te stomen ons verblijf in Mozambique.

Door dit werk hopen we dat we de plaatselijke bevolking kunnen helpen door middel van kennisoverdracht, inkomsten voor werknemers die bij ons in dienst komen en natuurlijk water voor een grotere doelgroep.

We zullen de komende tijd af en toe een verhaal van onze ervaringen te posten. Veel leesplezier!

Hartelijke groet,
Bart en Lizette

• 26 Februari 2016 - 16:30

Adine Van Welie:

Ha Bart en Lizette,

Leuk dat jullie een blog hebben! Het vertrek komt nu echt in zicht... succes met de laatste voorbereidingen, een goede reis alvast en vooral: een hele mooie tijd in Mozambique gewenst!

Hartelijke groet,
    Adine

Bart en Lizette

Bart zal gaan werken in Mozambique bij het bedrijf Denys. Hij gaat meewerken aan project wat zich bezighoudt met het aanleggen van een drinkwaterleiding. Lizette zal zich eerst richten op de taal. Daarna en tijdens de taalstudie zal ze proberen te netwerken om zo als verpleegkundige (op welke manier dan ook) aan het werk te kunnen.

Actief sinds 07 Dec. 2015